Σε ένα βαυαρικό χωριό του 18ου αιώνα, το οποίο στηρίζεται στο εργοστάσιο φυσητού γυαλιού του, πεθαίνει ο αρχιμάστορας παίρνοντας μαζί του το μυστικό του περιώνυμου κόκκινου γυαλιού. Η κοινωνία σύγκορμη συγκλονίζεται, από την ασταθή αριστοκρατία μέχρι τους μέθυσους προλετάριους. Ένας μάντης προλέγει την σωρεία των δεινών που θα επακολουθήσει στο πέρασμα του Χρόνου. Το καρδιά από γυαλί είναι μια ταινία του Γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ ο οποίος δημιουργεί ένα αριστούργημα.
Ο Χέρτζογκ έχει γυρίσει και το εκπληκτικό "Το αίνιγμα του Κασπάρ Χάουζερ" αλλά και το ριμέϊκ του ¨Νοσφεράτου¨. Στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, ερμηνείες θεατρικές και εξαιρετικές και γοτθικός τρόμος. Λέγεται ότι ο Χέρτζογκ έθεσε σε ύπνωση κάποιους από τους ηθοποιούς του για τις ανάγκες της ταινίας, ακούγεται για 35 άτομα. Η ταινία είναι εντελώς αλληγορική και θα μπορούσε να είναι «Ο καθένας για τον εαυτό του και ο Θεός εναντίον όλων». Κάθε κίνηση του σώματος από τους ηθοποιούς και κάθε βλέμμα τους υπό την επηρρεια της ύπνωσης βάζει και τον ίδιο τον θεατή σε θέση ύπνωσης και οι αργοί διάλογοι βοηθούν στο να στηθεί μια ατμόσφαιρα γοτθική. Εδώ έχουμε ένα αριστούργημα το οποίο υπνωτίζει όπως προανέφερα και τον θεατή από την αρχή μέχρι το τέλος και τον μεταφέρει στην Γερμανία του 18ου αιώνα. Ο σκηνοθέτης δείχνει τους κατοίκους ανήμπορους και αβοήθητους και βυθισμένους στη δυστυχία τους. Προσωπική μου γνώμη, είναι μια από τις καλύτερες ταινίες που έχω δεί και που οπωσδήποτε κάθε σινεφίλ πρέπει να δεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου